Panasonic ER-SC40-K803 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic ER-SC40-K803 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Rob 28-06-2024

Kwalitatieve, goede tondeuse

Geschreven voor: Panasonic ER-SC40-K803

Dit product heb ik getest via Kieskeurig/Reshift. Bij het uitpakken viel me op dat het product kwalitatief hoogwaardig aanvoelt in de hand. De verschillende lengtes zijn goed instelbaar. Het product ligt tevens goed in de hand. Het valt me op dat ik er voor mijn gevoel langer over doe om het gewenste resultaat te bereiken in vergelijking met mijn huidige tondeuse. De kracht van het apparaat mag voor mij iets beter.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Eenvoudige instelling

Minpunten

• Snelheid
  • kracht

Ineke83 27-06-2024

Bij onze haartypes niet helemaal geschikt

Geschreven voor: Panasonic ER-SC40-K803

Een aantal weken mocht ik deze tondeuse testen. Ik doe al jaren de haren van mijn man en kinderen. En voorheen had ik een tondeuse met 3 opzetstukken.
Bij deze tondeuse zat 1 opzetstuk. Het verstellen ging gemakkelijk.
2 van onze kinderen hebben normaal haar en voor de zijkanten ging dat wel. Al kun je dan niet bovenop de tondeuse gebruiken, want dat wordt te kort.
Het lastige vond ik dat de haren de hele tijd bleven hangen in de opzetstuk, ook al waren het schone haren.
Een andere zoon en mijn man hebben dikker en lastiger haar. Dat heb ik even geprobeerd, maar ik denk dat het eerst korter gemaakt moet worden, voordat je resultaten boekt met de Panasonic. Hij was wel stil, gemakkelijk schoon te maken en laadt snel op. Maar dus niet voor elke haartype geschikt.

Pluspunten

• Goed schoon te maken
  • Stil
  • Laadt snel opt

Minpunten

• Grootste stand is 10mm
  • voor stugger of krullend haar minder geschikt

m************@h****** 26-06-2024
Geschreven voor: Panasonic ER-SC40-K803

Review eerste indruk van Panasonic ER-SC40 tondeuse.

Het is 13-06-20204 en heb net de Tondeuse ontvangen in zijn doosje.
Deze mag ik testen van 11 juni 12:00 uur tot 28 juni 12:00 uur.
Na het voorzichtig lospeuteren van de doorzichtige plastic ovalen sticker is de kartonnen doos te openen.
Hierin kom ik tegen de tondeuse in een plastic zakje, een lader in een plastic zakje, een kwastje, een flesje olie, een papieren handleiding in plastic en een reis etui.
Het zat allemaal en een plastic voorgedrukte bak welke netjes in het doosje past.
Heb de tondeuse uit zijn plastic gehaald om te kijken of en nog wat in de accu zat.
Maar er kwam net nog Low in het rood op het display.
Dus direct maar aan de Lader, volgens de doos duur het 1 uur om de tondeuse tot vol op laden.
Eerste indruk van de tondeuse is dat ie goed in de hand ligt.
Met een naar rubber voelende achterkant met een beetje structuur.
De voorkant is van een harde mat gemaakt kunststof waarvan de zijkanten nog glanzend zijn.
Aan de onderkant zit de aansluiting voor de lader.
Van onder na boven kom je eerst de tekst WASHABLE tegen, dus de tondeuse is afwasbaar.
Hierboven zit het display, wat hier verder nog op komt te staan zien we later.
Boven het display zit in het midden een zilver kleurige aan/uit druk knop.
Hierboven zit een grote draaiknop welke de hoogte van de kam regelt deze zit in de lengterichting gemonteerd en beslaat bijna de hele omtrek op de voorste hoeken na, hierdoor is deze met voldoende grip makkelijk te draaien en in te stellen.
De tondeuse is van 1 tot 10 mm in te stellen in 20 stappen dus per 0,5 mm.
Nu eerst laden en later verder.

We hebben vandaag de Tondeuse uitgetest mijn vrouw heeft de tondeuse op mijn uitgeprobeerd.
En hij werkte boven verwachting goed.
Ik het een bepaalde draaiing in mijn haar zitten waar elke tondeuse tot nu toe problemen mee heeft.
Maar deze tondeuse heeft nu voor de eerste keer goed weg gekregen.
Al moesten we het opzetstuk een paar keer verwijderen om het haar wat tussen de tondeuse en het opzetstuk zat te verwijderen. Maar hier heb ik ook bij elke tondeuse tot nu toe veel last van gehad.
Bij deze tondeuse was dit ook veel minder.
De tondeuse heeft me tot nu toe heel goed voldaan en geeft ook een beter resultaat.
En het schoonmaken is heel makkelijk, het mes gedeelte druk je met 1 vinger af.
Even onder de kraan (eventueel het borsteltje er bij gebruiken) en de tondeuse is weer schoon.
En daarna een paar druppels olie, klikt het weer in elkaar en bergt de tondeuse weer op.

Conclusie
De Tondeuse en wel de Panasonic ER-SC40 werkt boven verwachting goed.
Is makkelijk schoon te maken en te onderhouden.
Ligt goed in de hand door de rubberen structuur van de achterkant.
Is heel goed in te stellen door de grote draai knop.

Martin S

Stephanie Gorissen 18-06-2024

Een van de gebruiksvriendelijkste tondeuses die er is

Geschreven voor: Panasonic ER-SC40-K803

Ik heb de Panasonic ER-SC40 tondeuse mogen testen en ben er erg tevreden over. Ik doe al 10 jaar het haar van mijn vriend knippen en scheren. De bovenkant is lang en de zijkanten zijn geschoren. De zijkanten fade ik van heel kort naar langer. De verschillende lengte-precisie-instellingen werken erg goed en nauwkeurig. Ik heb in al die jaren verschillende merken tondeuses gebruikt maar vond deze qua gebruiksgemak echt een van de beste. Ook het schoongemak was fantastisch, je kan de gehele tondeuse onder het water afspoelen en dit zorgt ervoor dat het hygiënisch blijft en dat de levensduur van het apparaat verlengt wordt. De tondeuse is met kabel te gebruiken maar heeft ook een accu met een lange accuduur.

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Schoonmaakgemak
  • Goede accuduur
  • Compact met etui
  • Scherpe bladen